Výtlky, výtlky, ach tie výtlky!!!

Autor: Ján Keselý | 24.3.2013 o 12:04 | (upravené 24.3.2013 o 17:42) Karma článku: 8,54 | Prečítané:  824x

Nepoznám nikoho, kto jazdí po Bratislave, dokonca nepoznám nikoho, kto jazdí v týchto dňoch po Slovensku a nenadáva na stav našich ciest. Ja neviem čím to je, že práve zima 2012-2013 zanechala takú spúšť. To je však vedľajšie. Oveľa podstatnejšie je, že by sa touto situáciou mali zaoberať kompetentní. S úžasom som pozeral hodinu otázok v NR SR, kde pán premiér vysvetľoval, ako strašne vláda podáva pomocnú ruku pri oprave ciest a to aj napriek tomu, že cesty druhej a tretej triedy nemajú s vládou nič spoločné....

Pán premiér, ja naozaj neviem, ale podľa mňa je veľmi dôležité uvedomiť si, že istoty, ktoré ste sľubovali, sa týkajú práve ľudí, ktorí jazdia po cestách 2 a tretej triedy. Je potrebné uvedomiť si, že väčšina obcí na Slovensku ako aj 7 z ôsmych žúp je pod správou ľudí, ktorí sa hlásia ku Vašej strane a teda sľubovali istoty s Vami.

Ale poďme teraz k číslam. Vláda Slovenskej republiky oznámila občanom tohto štátu, že sa rozhodla (my za to asi máme byť veľmi vďační) vyčleniť neuveriteľných 16 miliónov eur na opravu naozaj katastrofálnych ciest. 8 pre župy a 8 miliónov pre mestá a obce. No...tak podľa informácií, ktoré sú dostupné vieme, že napríklad taký Bratislavský kraj by potreboval minimálne 120 miliónov na to, aby sa cesty, ktoré má v správe aspoň priblížili európskemu štandardu. Veľavážená vláda však vyčlenila pre BSK niečo cez 293 tisíc eur. Čiže takmer nič. Okrem toho sa pri prerozdelení peňazí brali do úvahy dva fakty a to síce dĺžka ciest a plocha ciest. No napríklad počet áut, ktoré prejdú po kilometri ciest do úvahy páni z vlády brať  odmietli. Suma sumárum - vláda jednej strany priklepla väčšinu peňazí svojim nominantom a straníkom, ktorí momentálne sedia na siedmych župných stoličkách.

Čo je ale oveľa zaujímavejšie a zároveň oveľa vtipnejšie je osem miliónov, ktoré vláda vyčlenila pre obce a mestá. Ono suma 8 000 000 eur vyzerá na pohľad veľmi pompézne a lákavo. Keď sa však pozrieme na to, čo sa s touto sumou udeje v momente, keď sa začne prerozdeľovať, je to na zasmiatie. Takže na našom Slovensku sa podľa štatistického úradu momentálne nachádza 2890 miest a obcí. (Zdroj: http://portal.statistics.sk/showdoc.do?docid=2213) To znamená, že keby sa vláda rozhodla každej obci a mestu dať rovnaký diel, mohli  by starostovia a primátori narábať so sumou 2768 eur. A tu sa už čaro sedemcifernej sumy akosi stráca.

Poďme však ďalej. Čo sa asi tak dá za 2768 eur reálne urobiť? Tona asfaltu, ktorý sa štandardne používa na opravenie výtlkov, stojí v priemere okolo 50 eur bez DPH. To znamená, že ak prirátame DPH, za tonu zaplatí mesto alebo obec 60 eur. A v tejto sume nie je započítaná práca - ide teda iba o materiál.  Ak jedno auto dokáže odviesť 6 ton asfaltu, potom za tento materiál obec a mesto zaplatia 360 eur. Za sumu 2768 eur potom dokáže obec alebo mesto zabezpečiť 7,6 auta a teda 45,6 tony asfaltu. Aj toto číslo sa zdá byť obrovské. Pri nie príliš rozbitej ceste je jedno auto schopné opraviť  výtlky na cca 40 metrov cesty. Ak je však cesta naozaj v kritickom stave jedno auto naplnené asfaltom stačí na opravu približne 4 metrov cesty. To znamená, že sa za sumu 2768 eur dokáže opraviť neuveriteľných 30 metrov cesty.

Takže pán premiér...opäť ďakujeme za sľúbené istoty, ktoré nám každý deň dávate.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.


Už ste čítali?